2012. december 11.

Nos autem

 

 

 

Bizonyára sokan rácsodálkoztak már a gótikus katedrálisok lenyűgöző szépségére: az ívek, a színes üvegablakok, a pillérkötegek, a szobrok, az oltárok mennyeien megkomponált harmóniájára. Gyakran azt gondoljuk: be kell érnünk ennyivel, pontosabban: beérhetjük ennyivel, eddig tartott az élmény, és azt már nagyvonalúan a képzeletünkre bízhatjuk, hogy milyen zene szólhatott e nagy gonddal megkomponált épületekben. Pedig eleink legalább akkora gondot fordítottak a katedrálisba lépő akkusztikus élményeire, mint a láthatóra, a tapinthatóra. Íme, egy újabb fogódzó, hogy ne kelljen mindent képzeletünk esetlegességeire bíznunk: a mai naptól kapható együttesünk új lemeze, a Nos Autem, amely a gótikus katedrálisok korába kalauzolja a hallgatót. A tételek többsége gregorián, három darab pedig a 14. század egyik legfontosabb énekes-billentyűs forrásából, a Codex Faenza-ból való. Az énekes tételeket Soós Gábor orgonaművész játéka tagolja. Az orgonadarabok a Codex Faenza korából való tételek, korhű hangszeren, igényes előadásban. A lemez, hagyományainkhoz híven, tematikus, a Szent Kereszt Felmagasztalása ünnepének miséjét és két zsolozsma-tételét öleli fel. Azt hiszem, túlzás nélkül állíthatjuk, hogy énekesfiaink ismét bravúros teljesítményt nyújtottak a Nos Autem felvételein.

Megrendelem!

vissza az előző oldalra