2011. március 22.

Brazília

Néhány napja érkeztünk haza egyhetes koncertkörútról a Collegium Musicum Jaurinense-vel innét a szomszédból, São Paulo-ból. Azt hiszem, mindannyiunk nevében kijelenthetem: nagyon jól éreztük magunkat Brazíliában!

Február 26-án szombaton, miután hajnali háromkor kikászálódtam az ágyból -álmos búcsút vettem a család ébren lévő tagjaitól- indultunk Áron atyával Győrből egyenesen (Liszt)Ferihegyre, itt találkoztunk a többiekkel aztán gyorsan felszálltunk az AirFrance-os párizsi járatra, Párizsban átszálltunk egy Boeing 777-re aztán kb. 12 órán keresztül próbáltuk valahogyan elütni az időt (közben a viszonylag kényelmes székekben pár óra erejéig mindenkinek volt lehetősége benézni a szemhéja mögé) .
Helyi idő szerint este 6-kor szálltunk le São Paulo-ban, a reptér kijáratánál (este 8 körül értünk ide) igazi "magyar küldöttség" várt bennünket Dom Gabriel, azaz Iróffy Zsolt atyával az élen. Hosszú nap volt ez (közel 24 óra talpon), az időeltolódás miatt az elalvás nem okozott gondot senkinek. Másnap az itapecerica-i bencés monostor templomában énekelt a kórus a konventmisén, én orgonáltam,  szép liturgia volt, és egy nap után kezdtünk hozzászokni a nyári meleghez és a magas páratartalomhoz. A mise után megnézhettük az új ásványvízpalackozó üzemet, amelyet a napokban indítanak el (micsoda jó ötlet kutat fúrni ott, ahol 300 évre elegendő vízkészlet van, és egy olyan országban ahol a csapvíz egyébként fogyasztásra nem alkalmas.) Innét mentünk ebédelni egy churrascaria-ba, bőséges és nagyon finom volt! Délután Embu-ba is elmentünk, de maga a hely rám nem gyakorolt túl nagy hatást.
Másnap volt a jubileumi mise, este pedig mentünk Sorocaba-ba egy teljesen más műsorral. Sűrű napok jöttek, átutaztunk Minas Gerais államba is, ez tetszett, remélem ide visszetérünk még (pl. Tiradentes-be orgonálni...).
Szerdán a são paulói Magyarok Házában lépett fel az együttes, családias hangulatban, egy szép estét töltöttünk itt. Másnap négy fellépésük volt, kettő a helyi iskolában, aztán délután Itapetininga-n a bencés nővérek iskolájában, majd este Tatuí-ban, a brazil zeneakadémián, ahol teltházas koncertünk volt (kb. 600 fő). Utána a polgármester meghívta a csapatot vacsorázni (churrascaria), fél három körül értünk a szállásunkra. Pénteken már nem volt fellépésünk, délután a városban időztünk néhány órát, aztán este vendéglátóink kivittek bennünket az éppen aznap kezdődő sao paulo-i karneválra, amely mint megtudtuk egyik nagy riválisa a rióinak. Kezünkbe adták a belépőjegyeket a VIP páholyba (880R$ volt egy darab jegy; kb. százezer forint), kissé leesett az állunk, no de aztán kihasználva a VIP-jegy adta lehetőségeket, a remek rálátást a táncosokra, nagyon jól éreztük magunkat és hajnali 4 körül értünk a szállásra.
A karnevál után szombaton természetesen nem keltünk korán, az ebéd után indultunk a reptérre, elbúcsúztunk és felszálltunk a Párizsba tartó gépre, vasárnap reggel átszálltunk egy másikra és délben már Budapesten voltunk. Nagyon szép út volt, sok élménnyel! Köszönjük!

Képek hamarosan a Galériában!